BRISBANE

Ja, då kommer här äntligen mitt första inlägg från Australien!
Resan gick Arlanda - Doha (Qatar) - Kuala Lumpur (Malaysia) - Brisbane, och gick rätt smidigt ändå. Det kändes dock att det var en lång resa denna gången, till skillnad från förra gången. Men iallafall. Kom fram på onsdagkvällen och åkte till Bella och Gustaf där jag bott nu de tre första nätterna. I torsdags åkte jag till Paddington för att kolla in ett rum i ett hus som jag skulle kunna hyra, och det var såå fint och mysigt så TAGET sa jag, och flyttade in idag! Bussen till city tar ca 10 minuter, så det känns centralt men ändå inte mitt i city. Här bor tre till, varav två har jag inte träffat än, de är borta i helgen. Men hon som jag har träffat heter Georgia och är från Melbourne, supergullig tjej!

Idag ägnade jag mig alltså åt att flytta hit och bo in mig, och sen gick jag runt lite i Brisbane city och lokaliserade mig lite. Det är en stor stad, mycket trafik, men ändå inte hetsig. Australiensiskt chill. Vädret har vart nice, idag var det 22 typ, och går ner till 18 på kvällen ungefär.

Imorgon ska jag kolla in en ny kyrka, och eventuellt gå till Hillsong på eftermiddagen också. Ska bli superkul!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0