Week one

Till och börja med vill jag be om ursäkt för svengelskan i detta inlägg. Men jag skrev inlägget snabbt och kan helt enkelt inte översätta alla grejer utan att tänka igenom det.

Nu har första veckan gått och det känns helt sjukt! Torsdag och fredag hade vi lektioner, Hearing Gods voice, med Fred, en kille på basen som är halvsvensk! Haha man blir så sjukt svensk när man är iväg alltså! Det har varit sjukt bra lektioner, de är verkligen höjdpunkten på dagen!
Så. Vi har frukost 7-8, då är det Tidy time, då vi snabbt städar genom huset vi bor i (Lewis house). Sen går vi ner till Warehouse där vi har lektioner och alla stora samlingar. Ligger typ 10 minuters gång från huset. Oftast har vi något möte före lektionerna börjar, intersession eller youth street-möte. Haha så mycket nya begrepp!
Efter lektioner och lunch är det work duties. Då är vi indelade i olika grupper och servar vår community på olika sätt! Jag är med i hospitality, där vi tar hand om gäster som besöker oss. Talare och övriga. Vi städar, tvättar, fixar och ordnar typ. Det är supertrevligt!
Sen är det middag och oftast något happening på kvällen. Tex i torsdags då vi hade girls night och pratade om relationer och snacksade. Annars är det fritid!

Hela gårdagen (lördagen) hade vi YOUTH STREET. Det är för barn mellan 10 och 17 ungefär. Vi träffas i teams först, där jag är med i dansteamet! Vi hänger med ungdomarna och dansar! Sedan bar det av mot hamnen och Ywams Medical ship (kolla upp det, det är helt galet bra!! Kan återkomma till det en annan ggn) där vi hade kvällsmöte med predikan och dance party! Så hela dagen hängde vi med dessa pärlor igår. Det är bara tjejer i min grupp, och de är såå goa!

Våra lediga dagar är alltså söndag och måndag. Så nu ska jag till kyrkan, tror det blir Hillsong church i Newcastle. Nästa helg ska vi på base retreat!
Fick även veta att vi ska till Melbourne en vecka under lecture phase! Så kul!

Puss! Säg till om det är något kul hemma som händer!
Lina

Kommentarer
Postat av: mamma

Underbart att du trivs så bra!
Du vet att våra tankar är hos dig Puss och Kram!!

2014-10-13 @ 11:49:39
Postat av: Martina

Åh va mycket spännande du gör! Skönt att läsa att du verkar trivas o har kommit lite i ordning😃 hemma snurrar allt på som vanligt hösten har börjat komma på allvar nu! Så räffsar löv mest hela tiden!! Haha tänker på dej ofta ta hand om dej finaste Lina kramar från oss

2014-10-14 @ 10:03:58
Postat av: ida

Säger som de andra - så roligt att du verkar ha det bra! Hade gärna gjort samma sak som du, istället sitter jag instängd med uppsatsen. Men det känns faktiskt bättre än jag trodde att det skulle göra, än så länge har jag haft noll panikupplevelser. Det är ett bra betyg! I fredags var det födelsedagsfest för Julia G och Carin. Det var verkligen lyckat, och jag tänkte på dig flera gånger och önskade du var där. Men nu får du låta andra ta del av your glowing presence. LOVE

2014-10-14 @ 12:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0