Fin fredag

Då var det fredag igen, tre veckor sen jag lämnade Sverige. Så galet. Tiden går alldeles för fort.. Nu ligger jag på en filt i trädgården och läser/bloggar/lyssnar på musik. Ca 25 grader idag! Så skönt.

Denna veckan har vi haft lektioner på ämnet Fear of the Lord! Hade absolut ingen aning om vad det skulle handla om! Läraren blev inte David Stephenson som vi trodde, utan Jules Af Petersens! (Fru till Fred som vi hade första veckan)
Hela Bibeln är full av ställen som säger att vi ska frukta Herren, nåt som jag aldrig riktigt förstått. Det handlar om att förstå Guds storhet och frukta Herren istället för människor, i korta drag.
Vi pratade om vikten av att lyda Gud, vara en förebild på alla sätt och göra sig av med saker som inte är bra för en. Stolthet, rädsla, oro etc. Har lärt mig så mycket!

Nästa vecka, förhoppningsvis, får vi veta våra outreach destinationer!! Så sjukt spännande! Så be gärna för mig så att jag hamnar på rätt ställe :-)

Försöker komma på om det är nåt annat som kan va kul att berätta.. Händer såklart grejer hela tiden! Men det är så svårt att skriva allt. Fortsätt att fråga om ni undrar nåt ;-) har inte sett några australiensiska djur än. Alltså de man vill se, känguru och så. Mal och kackerlackor finns det gott om dock. Och fina fåglar!! Förresten, på base retreaten förra helgen hade vi "snake safety" och fick inte ha öppna skor i höga gräset på grund av alla DÖDLIGA ormar. Hm. Men det gick ju bra.

Vill avsluta med att GUD ÄR GOD och jag älskar er. Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0