Base retreat

Hej! Nu var det ett litet tag sen jag skrev!
 
Vi kom tillbaks till basen nyss, har varit på base retreat sen i fredags. Vi åkte till ett ställe som hette Rosewood som ligger ca en timme här ifrån Newcastle. SÅ vackert! Där har vi haft varma dagar, runt 25 grader, och kalla nätter, runt 10 grader. Trodde inte att jag skulle sakna sängen här i Lewis house, men det har jag verkligen gjort. Sovsäck är inte min grej. I den kylan i alla fall. På dagarna har vi haft lektioner, free time och häng vid brasan. Har varit helt fantastiskt skönt och avkopplande att vara i naturen. Men också skönt att vara tillbaks ”hemma” nu. Jag hoppades så innerligt att få se vilda kängurur, men icke.
Sån lycka när jag igår blev introducerad till en kille här på basen som är halvsvensk! Så jag fick prata svenska. Kändes så sjukt konstigt, och det var svårt att switcha över. Men blev lättad. Har ju skypat på svenska innan, men det blir en annan grej med någon som är här och upplever det man upplever.
 
Förra veckan hade vi Gods caracter med Tom Hallas som är director för Ywam Australia. Och i morgon börjar en ny lektionsvecka på ämnet Fatherheart med vår base director David Stephenson. Taggad!
 
Det är så svårt att komma på vad jag ska berätta, så fråga mig om ni undrar något :-) Puss!

Kommentarer
Postat av: mammama

Så skönt att du mår bra!Jag är hemma för jag är så yr,och väntar på att komma till doktorn på onsdag.
Jag är helt snurrig på förmiddagarna.
Hur går det med maten och sover du bra?
Kul att du hittat någon att prata svenska med,du längtar väl inte hem?Pussar och kramar

Svar: Åh hoppas att du mår bättre snart! Jag ringer på skype ikväll och ser om du kan skypa :-) maten går bra! Vi får bröd donerat så der finns alltid massa bröd.. Haha så nåt äter jag iallafall! Vegomaten är oftast helt okej! Så jag äter. Saknar svenskt godis dock så det får ni gärna skicka snart ;-) nej jag längtar inte alls hem! Det kanske kommer, men inte än! Älskar dig mamma! Puss
linaekman.blogg.se

2014-10-20 @ 11:24:53
Postat av: ida

hej gullegrisen! Fint att få lite uppdatering nu igen. Blir ju sugen på att göra nåt liknande själv... Måste bara bli lite varm i kläderna som syrra, men sen kanske! Även om jag tror att det kanske är nåt mer åt sjuksyrrahållet som jag skulle göra om det blir en utlands/volontärresa i framtiden.
Hoppas du får se lite kängurus snart, så hiiiimla fina djur ju. Och konstiga, med sin stora pung på magen (mjehehe). Pung på dig! Eller oj, puss på dig menar jag!

2014-10-25 @ 18:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0