And so it begins..

Igår tog jag alltså tåget från Sydney till Newcastle. Kom fram och möttes av tre staff som visade vägen till Ywambasen. Alla var supersnälla och hjälpsamma :) Jag skrev in mig och fick rummet jag ska bo i som ja delar med tre amerikanska tjejer, Meg, Abby och Jordan. USA är överrepresenterat i min klass kan man lungt säga. Jag är en av typ 5 européer och sen är det typ 5 kanadensare och resten är amerikaner.
Jag sov så lite natten innan så var jättetrött på kvällen, la mig vid 21 och somnade. Vaknade dock två timmar senare och kunde inte somna om förrän typ 4 inatt.. Såå jobbigt. Så ber att ja ska få sova ordentligt inatt istället!!
Idag åkte vi till Ywambåten som ligger i hamnen i Newcastle! Där hade vi lovsångssession och info om skolan, typ regler och så. Många saker som känns rimliga men väldigt annorlunda från hemma.. Men det är bara att hänga på.
Sen åt vi pizza och hade eftermiddagen ledigt nere vid havet. Jag satte mig på stranden och hade lite quite time med Gud och kollade på den BRUTALT vackra utsikten. Glömde telefonen såklart.. Så fotar en annan ggn!
Längtar så tills jag kommit in mer i språket och lärt känna alla bättre. Så skönt att jag och de andra européerna är på samma "nivå" och kan känna igen oss i varandras problem! Det skiljer sig mer mellan våra kulturer än ja först trodde!!
Imorgon är det första lektionen, ska bli så spännande!

Fortsätt snälla att be för mig, mycket nytt och svårt just nu. Men väldigt bra samtidigt!

Lina

Kommentarer
Postat av: Martina

Åh underbart att göra från dej💕 o vi tänker på dej massa hör hemma o håller tummarna att du kommer in allt det nya snart! Du är så modig som vågar åka i väg så här!! Hoppas du får sova bättre i natt ber en extra bön för dej!! Massa kramar o pussar

2014-10-09 @ 23:05:12
Postat av: Simon

Nästan alla världens giftigaste spindlar och ormar finns i Australien.
Samt krokodiler och hajar.

Lycka till.

2014-10-10 @ 13:53:07
Postat av: Anonym

Baby! Det kommer bli så roligt att få följa dig här. Det brukar ju nästan alltid kännas bättre efter ett tag, när man lär känna varandra bättre, kan kommunicera lättare och det blir lite mer vardag. Tror det kommer bli awesome, ge det lite tid. Tänker på dig här hemma varje dag, och ber för dig.
LOVE/ Ida
Ps. Olle hälsar massor!

2014-10-11 @ 12:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0