Gårdagens sjukhusbesök

Hej allihop! Här har det varit sjukstuga, men nu är det på bättringsvägen.

Natten till onsdag vaknade jag och mådde dåligt. Magen var helt utslagen. Spydde. Ja, inte så trevligt. Det fortsatte under gårdagen och jag kunde inte behålla något. Kunde inte dricka vatten ens. Tills kvällen, då jag fick behålla ett kex. Det var allt på 24 timmar. Så jag var väldigt yr och matt. Så på kvällen passade jag på att hänga på in till doktorn, det var en av de norska killarna som hade haft liknande symptom som jag och hade vart inne kvällen innan, och skulle på återbesök.

Jag väntade max en kvart på att få komma in till doktorn, som sa att jag skulle få dropp och antibiotika. Jag låg med dropp i en timme, och sen en halvtimme med antibiotika. Och lite medicin på det. För de hade hittat bakterier när de kollade mitt blod. Tydligen ska de vita blodkropparna ligga på 70 %, men mina låg på 97 %.

Vi var hemma vid tolv igår kväll ungefär, och jag somnade snabbt och sov länge idag. Mår mycket bättre! Inte alls snurrig och uttorkad och mår inte lika illa idag. Ikväll ska jag in igen och få antibiotika via en nål i handen. Lite otäckt, men bra.
Snälla Zablon som jobbar på skolan skjutsade in oss igår, och stannade med oss de nästan 4 timmarna vi var där. Och Mia var mitt sällskap och lugnade mig när jag fick panik av att inte kunna röra mig när jag fick dropp. Mycket obehaglig dag igår, men ändå värt att jag åkte in till läkaren!

Så idag tar jag det lugnt. Har börjat äta lite grann, men tar det väldigt försiktigt.
Det var gårdagens äventyr. Längtar hem väldigt mycket när man ligger där och spyr och tycker synd om sig själv. Men som sagt, bättre idag. Idag är jag fit for fight, nästan. Kanske imorgon i alla fall! Då ska vi besöka ett barnhem. Och i helgen ska vi till Masailand och sova där en natt. Hoppas det blir helt bra till dess.

Hoppas ni mår bra där hemma!
Love


Kommentarer
Postat av: Elin

Men du, vilken grej. Skönt att höra att du mår bättre!



Missade din Skype-tid ikväll, om du var online.Det är sportlov och Ragnhild är här och passar barnen när vi jobbar. Hoppas vi kan igen det en annan kväll.



Var rädd om dig nu! KRAM

2012-02-16 @ 21:10:14
Postat av: Martina

Hej kära du!! Ushh då vad otäckt, tur att du ko till en doktor då!! Vi har haft magsjuka i helgen här hemma.. ushh som tur var fick Bonnie åka till farmor o farfar så vi kunde vila i lördags..

Så snällt=)



du verkar ha det bra annars , så himla kul o se=) Snart är du ju hemma igen.. Tänk då är det vår!!



Bonnie har börjat få en tredje tand nu, och babblar allt mer o mer=)



Tänker på dej ofta pussar och kramar från oss

2012-02-16 @ 22:58:33
URL: http://pleppen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0